Thursday, April 25, 2013

~ Tukar penama / pewaris untuk akaun Tabung Haji

~ Semalam..aku berkesempatan singgah ke bank Tabung Haji, cawangan Kajang..
   untuk urusan buku akaun..sebab buku akaun TH aku dah ilang!
   mana ntah aku letak..dh tak ingat
seingat aku la..lepas pindah rumah baru..
aku ada letak dalam satu beg..
tp taktaula ke mana aku simpan
dah puass aku cari


   so alang-alang aku ke sana kan ..
aku pun isi sekali borang untuk tukar penama/ pewaris 
   dulu..tk silap aku aku buh nama ayah dan adik beradik lelaki..i
kut hukum faraid kann
   tapi bila dah ada anak lelaki ni..
   aku pikir aku dah patut tukar waris pertama kepada nama harris..
   dan penama kedua untuk akaun Tabung Haji aku ialah ayah aku sendiri..

 

untuk kehilangan buku dan buat buku baru...
aku dikenakan bayaran rm15..


so settle la urusan aku di Tabung Haji..
buku baru dah dapat..
urusan penukaran nama pewaris pun dah..



sekarang yang belum aku buat ialah
penukaran nama pewaris untuk akaun KWSP 
bila agaknya aku dapat gi KWSP ..
cawangan terdekat dgn opis aku ialah
di jalan gasing..



harap2 aku dapat settlekan semua ni
sebelum deliver..

............